tirsdag, august 26, 2014

"H A V" a Vognteppe






Noen ganger jobber man best under press...
Det er jo ikke akkurat som en baby kommer brått på, man har jo sett at magen til en av sine beste venninner har vokst og vokst. Også har man lurt litt da, skal man kjøpe eller lage, lage eller kjøpe.
Beslutningen ble en kombinasjon, dagen jeg fikk vite at min nye bestevenn ble født bestilte jeg stoff som kom i posten. Deretter startet ukesoppdraget nemlig å brodere et vognteppe, eller dynetrekk om du vil, i hardangersøm. Jeg gikk ut i fra målene på det minste dynetrekket som er 65X80.

Broderte hvitt på hvitt, og som ellers har mønsteret blitt til underveis.
Jeg hadde nesten gjort ferdig en del, klippet litt feil og dermed ble det å ta opp alt man hadde gjort og finne på noe nytt som kunne fungere ut fra klippefeilen. Da slipper man i hvert fall å gå og lure på om alt går i fra hverandre. Er jo en fordel å ha det så gaven er anvendelig og er det noe man har skjønt er at småbarnsforeldre er glade i vaskemaskinene sine!
 
Når ikke man er baby lenger er det jo mulig lage seg en innerpute så man kan bruke det som en pyntepute senere. Jeg ble ferdig kvelden før gaven skulle overrekkes, fikk vasket det og hengt det til tørk. Strykejernet var varmt klokka syv om morgningen og man tok en ekstra tur hjem for å hente og pakke inn gaven før man dro på første besøket, som var en utrolig koselig kveld!
 
Gleder meg hvert fall til å bli kjent med den lille sjarmøren til Tuttakanutta og Gemalen!
 
 

1 kommentar:

Sigrun sa...

Så flott gave! Er det lille herr Engeseth?