torsdag, april 10, 2014

spionvirksomhet førte til en melkefri sjokoladekake

Søndag våknet jeg av meg selv. Det er jo mer eller mindre obligatorisk på en søndag! Da jeg stod opp begynte jeg en omfattende spionvirksomhet da jeg registrerte at det stod en tyttebærfarget bil nede på gården til storbonden og husfrua. Så jeg la to og to sammen og satte i gang med Ellen sin sjokoladekake.

Nå kjenner ikke jeg Ellen, men hun var tydelig glad i store kaker uten melk! Perfekt da en av de som sitter i den tyttebærfargede bilen ikke kan få i seg melk uten å bli dårlig. Så jeg satte i gang med å slenge sammen røra til Ellen. Oppskriften er som følger:

Ellens sjokoladekake.
6 egg
6 dl sukker
3 dl vann
6 dl hvetemel
4 ts bakepulver
2 ss kakao

Egg og sukker piskes til en tykk eggedosis. Ha i vann og sammen siktet mel, bakepulver og kakao.
Arbeid røren raskt og lett sammen. helles i en godt smurt lang panne (30X40).
Stek kaken nederst i ovnen ved 200 grader i ca 30 minutter. Ta den ferdige kaken ut av ovnen.
La den stå litt i formen før du velver den på rist mens kaken ennå er lunken.
Deretter kan du smøre på glasur etter ønske.



Jeg dropper glasur denne gangen,siden man skal skynde seg ned på gården med kaka!   Måtte jo melde min ankomst til husfrua på gården at man kommer med kakebesøk for litt produkt testing! Det ble jo da avslørt at jeg har drevet med omfattende spionvirksomhet!
 
Det ble kun en tilbakemelding fra ett av bjørnebarna fra det blå huset. Lille bjørnejenta klarte å slenge i seg to biter av kaka og kom med en konkret tilbakemelding :"NAM!"
Kaka var veldig mild i smaken så den passer jo fint til barnebursdager. Kan jo alltids forsøke ut en ting eller tre for å få testet andre smakskombinasjoner. Kan jo hende at glasuren er det som gjør den store endringen.

Ingen kommentarer: