lørdag, april 05, 2014

Loppemarked, jakten på gammelt nytt!

Årets første loppemarked er gjennomført, det er alltid stas med sesong start! I dag var det to markeder som skulle besøkes og lommeboka var fylt med kronasjer. Frk. Blå skulle egentlig blitt med meg i dag, men jeg fikk beskjed på morgningen at det var vanskelig å komme seg ut av senga.
Da ble det kickoff alene i dag. Man treffer uansett kjentfolk på markedene! Er det ikke blant kundene, så kjenner man jo en del av selgerne som har de faste ansvarsområdene sine.



Dette er mitt første funn og her følte jeg at jeg virkelig tenkte langsiktig! Jeg fant nemlig de ultimate julegardinene! fire gardin lengder i original forpakning fra Kid. Jeg har lenge tenkt at det kunne være fint å ha slike gardiner til jul. De har en lengde på 220 og kostet 20 kroner pr stk. Jeg sparte kr 836 på å gjøre innkjøpet på loppemarkedet enn å gjøre det i butikken.


Jeg fant også denne raffe lille duken i rødt og blått. Den kostet like mye som gardinene men siden den er håndbrodert så er det jo greit nok! Jeg kjøpte også to duker til og et rødstripete stoff som jeg skal sy en innerpute til hardangersømprosjektet mitt. Dette ligger til vask da den ene duken hadde flekker, men vi tar et forsøk med vanish først før vi finner ut andre alternativer på hvordan man kan bruke duken. Enten blir det en ute duk til terrassen og lever en sesong, ellers finner man på noe med broderiene om man ikke farger hele duken da... Mange muligheter!

Denne lille krukken fikk også bli med meg hjem. Det morsomme er at jeg visste at jeg hadde en som lignet hjemme. Men når jeg kom hjem og fikk sjekket viste det seg at det faktisk er samme serienummer. Så jeg lurer på om settet egentlig har blitt splittet opp så man kjøpte en i fjor eller året før der og den andre i år...

Så kommer det ultimate funnet! Føler jeg vant dette fine emalje settet til sand, soda og salt. Det er merke under alle delene. Da jeg hadde betalt 20 kroner for krukken ovenfor så jeg opp og dette settet lyste mot meg. Jeg gikk fort og bestemt gjennom mengden, full albueutdeling, og grep tak i en del og nærmeste selger og spurte om prisen var 50 for hele settet eller pr del. Det var 50 pr del så jeg godtok det og ga penger til selgeren.
Når jeg står og betaler kommer det en dame og begynner å grafse delene til seg. Jeg spør pent om jeg kan få delene tilbake da jeg har kjøpt det, hvor damen svarer at jeg kan da ikke kjøpe settet når hun ser på det...
Jeg må jo da svare at, jo det kan jeg da jeg faktisk hadde avtalt pris og betalt før hun i det heletatt var der og så på det. Greit man kan være litt frekk og se hvor langt man kommer, men å være så frekk det blir for drøyt...




Jeg har forsøkt å søke opp merkene for å finne produsenten til emaljesettet for å sjekke prisen. Det nærmeste jeg har kommet var ett blått sett der det kostet 250 pr del. Skal fortsette å lete og se om jeg finner ut om jeg har gjort et godt kjøp. Uansett har jeg plan for hva jeg skal benytte disse vegghengte emalje karene til...
 

Ingen kommentarer: