onsdag, juli 10, 2013

første ferieuke: Dag to

Denne dagen må man som tradisjonen stå opp litt tidligere, man kan da ikke sove bort hele ferien heller! Man kan jo det, men det er jo litt kjedelig å svare når folk spør hva man gjorde i ferien at man kun var i senga og sov! Denne første ferieuka er de fleste ute på vift i verden. Frk. Blå befinner seg i Frankrike om dagen. Oppdateringer skjer på Instagram, alltid moro å se hva folk er ute og knipser. Ellers er den nærmeste venneflokken opptatt med hus og heim om dagen.

Selv om det er ferie må man gjøre litt huslige sysler. Jeg startet blant annet med å vaske litt klær for å så henge det opp. Ved tolv tiden fikk jeg en mail om at varen jeg hadde bestilt var gitt over til firmaet som skal komme kjørende med varen. Da jeg har ventet rundt et halvt år på dette kjøpet og man har ventet tålmodig på at leverandøren skulle komme med varene så ble jo jeg lettere ekstatisk!
Den kunne jo komme i løpet av dagen. Jeg ga beskjed til de nede på gården siden de skal motta varen hjemme hos seg for så frakte den til meg. Beskjeden ble til en lunch invitasjon, og et ønske om vg.
Så jeg kastet meg på sykkelen og suste avsted:

Etter å spist litt begynte ventetiden. Det er ufattelig kjedelig å vente så for å dempe kjedsomheten gjorde jeg følgende:

Jeg hoppet på trampoline. Vanligvis får jeg ikke være alene på trampolinen, men det er sånne små mennesker som klister seg på ben og armer. Det er ganske vrient å hoppe med sånne små mennesker for da kan man ikke hoppe så fort og høyt man vil. Så det var ganske uvant å ha hele hoppegreia for meg selv! Så glad var jeg for å hoppe alene:

Når jeg var ferdig med å hoppe så gikk jeg opp til automatbilen. Måtte nærmest slepe bena etter meg opp til bilen da tyngdekraften syntes å være ekstra sterk. Jeg er skeptisk til biler der man ikke må gjøre jobben selv! Å kjøre automatgir betyr jo at jeg ikke har noen direkte påvirkning av giret utenom denne gassingen og bremsingen. Takk og lov at man ikke har ryggesensorer og bremsesensorer og alle de andre nye duppedittene man har funnet på slik at folk kan bli sløve sjåfører. Jeg kom meg hvertfall frem til Narvesen der jeg fikk kjøpt inn sladrebladet over alle sladreblader. Nemlig Se og Hør! Vet ikke om det er stuerent å lese det bladet jeg, men har man mulighet så gjør vel alle det.

Mens man leste og ventet på lastebilen så ble det ringt en telefon fra min store storebror. De bestilte middag og da kunne jeg like godt bli til middag også! Er så greit om sommeren for da kan man jo slenge masse godt kjøtt på grillen som alle liker!
Etter middagen fant jeg ut at jeg skulle klippe Raiko, min eldste og firbente nevø. Han er en fin hund, som desperat forsøker å gå forkledd som en bjørn. Han har egen frisøravdeling på gården og er vant til å bli skamklipt av tante grusom. Så jeg gikk løs med saks og børste og fjernet halve hunden i samarbeid med bror, svigerinne, og to barn. Da Raiko var stresset nok avsluttet vi hele greia og samlet opp all pelsen som lå spredd rundt til en genser til min minste nevø. Vet ikke helt hva som skjedde med pelsen, men antar at de nå sitter og karder og spinner tråd slik at det blir ny genser til jul! Etter en liten hvilepause ble det leking på gresset først med ball og deretter twistersisten.

Det ble spådd tordenvær rett før jeg skulle gå hjem, så jeg fikk litt fart på meg da jeg hater tordenvær. Jeg fikk kommet meg hjem før tordenværet før det braket innover mot byen. Jeg er ikke spesielt glad i det været. Det hjalp å vite at det var andre i bygget som heller ikke likte torden. Så jeg gjorde en løs avtale at dersom det tordnet i natt kunne vi stikke ned i kjelleren og spille litt biljard. Rett før jeg sovnet tok jeg en titt på telefonen og så at jeg da manglet nettverk.
 

Ingen kommentarer: