lørdag, juli 13, 2013

Første ferieuke: Dag fem

På dag nummer fem spratt man opp av senga allerede kvart over syv. På null komma niks var male klærne på, klar for at Jordan skulle vise hvordan. Tommel opp for det! Det var jo dukket opp maling til skilleveggene og første strøket tok jeg på dag fire av ferien. Jeg satte i gang å male og det tok vel nesten en og en halv time å male herligheten. Når man starter så tidlig var det helt grei temperatur og det var stille og rolig. Veggene ble bare penere og penere jo mer ferdig man ble.


Da klokka var ni var jeg ferdig pakket. Jeg dro ned på gården for å spise frokost på verandaen. Trivelig å spise frokost borte med all den underholdningen dette medfører.
Etter frokost bar turen opp til kjøpesenteret der det ble handlet inn sammen med husfrua og storbonden. Når man kom hjem med varene hjalp jeg til med å sette varene på plass før jeg dro hjem til meg selv. Fikk ordnet litt ting hos meg selv før jeg fikk på badetøy og dro avgårde til stranda der man kunne grille seg selv i følge med en bok. Etter å ligget en time i grilling dukket husfrua opp for en dukkert. Jeg ble litt lenger og steika meg litt til. Da jeg ble bitt av uidentifisert insekt fant jeg ut at det var på tide å dra for å spise fredagsreker. Når man da kom til gården ble det ringt til storbonden om at store storebror trengte litt bistand til å få ned turnapparatet ved husveggen som benyttes til å male veggen. Det ble da også invitert til grillings så da kjørte man avgårde.


Mens vi satt og så på at store storebror malte veggen ringte den snart utladede telefonen min. I andre enden var det sofaen min til verandaen som ringte og sa at den var klar for henting. Jeg spurte om det passet å hente den på lørdagen, men da var det visst så voldsomt travelt at det ble anbefalt å komme med engang. Jeg satt jo likevel å så på at noen andre jobbet. Så jeg og storbonden tente opp i grillen før vi dro avgårde med bilen.  Vi reiste hjem i hui og hast for å bytte bil. Da vi rundet svingen så vi en skole bil langt opp i veien. Så vi kjørte inn på gårdsveien. Spent på hva sjåføren ville gjøre, han valgte da å kjøre mot meg i håp om at jeg skulle rygge. Så feil kan man ta. Jeg ristet på hodet og gjorde tegn på at han måtte rygge opp en svingete hekk. Skal man øvelseskjøre så skal man få øvelse i å rygge på kronglete steder også. Fikk han opp i gården der det var plass til å kjøre forbi. Han var vel lettere stressa og letta over å være ferdig med slik grusom rygging. Jeg og storbonden fikk byttet bil. Som en vill hestejente på vei til å hente drømmehesten kom vi i full fart med lastebilen.
Denne øvelseskjøreren med skole bil var ikke kommet videre og stod nå helt nederst i veien og sperret utkjørselen. Så da presset man litt på så han måtte kjøre videre. Var litt engstelig for dårlig karma, men det er jo greit at man får kjørt seg litt når man skal øve seg på å kjøre i trafikken.

Jeg kom meg inn i hagebutikken, på vei inn var det røykepause blant de ansatte. Jeg gikk til kassa og blomstret og ventet til det endelig kom en liten stakkar. Han kunne ikke hjelpe meg da han bare jobbet med vareutlevering. Men han var snill og hentet noen av de røykende ansatte og tvang en av dem til å jobbe. Jeg skulle da gjøre opp for meg. Når jeg sa hvem bestillingen stod på svarte jeg jo på dette. Hvor ekspeditøren sier: "å, det er du som har sendt mail ja....". Jeg har jo da vært i butikken, sendt mail, ringt og blitt oppringt. Tror jeg er i gang med å bli en kravstor kunde. Storbonden fikk lastet på den største pakken jeg noen gang har kjøpt. Det morsomste var ansiktsuttrykkene til de på lageret og en dame som ventet på sin pakke når jeg og storbonden byttet plass og jeg kjørte lastebilen avgårde. Vi fikk kjørt varene til gården, byttet bil, også dro vi rett opp til store storebror for grillmat.

Når vi kom frem var bordet ferdig dekket og maten var nesten ferdig grillet. perfekt timing!
Etter middagen var spist og hjelpen var utført dro vi tilbake til gården. Storbonden og husfrua ble da hjem til meg og hjalp til med å bære inn og montere vidunderet av et hagemøbel. Nå gjenstår det bare litt rydding så blir det fint og flott! Men noe må man ha å gjøre i helgen også!


Ingen kommentarer: