onsdag, januar 16, 2013

Bloggtreff

Da har jeg gjennomført mitt aller første offisielle bloggtreff!

Jeg ble bedt om å dele noen tips og triks med shoppoholikeren. Siden jeg ikke hadde direkte kunnskap til tips og triks på feltet gikk jeg til en kollega for å søke om råd. For å ikke glemme den nyervervede kunnskapen jeg hadde fått bestemte jeg meg for å ta turen innom.

Min bror bjørnen kom kjørende forbi med arbeidsbilen. Forrige gang kjørte han forbi og vinket da jeg gikk i øsende regn. Siden han hadde forsett om å bli snillere, og ikke minst at bilen var ryddet fikk jeg tilbud om å sitte på. Lite visste han at jeg hadde tenkt å bli med han hjem for å være med på bloggtreff.
Da vi kom inn døra fant vi ikke shoppoholikeren. Det ble raskt konstatert at veska var hjemme, barnevogna borte og mobilen og bilen var hjemme. Middagen stod klar så det var tydelig at hun ikke var langt unna. Jeg tippet at det var henting i barnehage som stod på agendaen. Jeg fikk ganske så rett i mine antagelser.
Jeg hadde tatt opp hestekjøtt til middag, men siden shoppoholikeren fristet med hjemmelaget fiskesuppe var jeg ikke vond å overtale! Hestekjøtt kan man spise en annen dag!
Noteres bak øret at suppe og fisk er en grei kombinasjon som kanskje kan gjøre at man spiser mer fisk i hverdagen! Utrolig hvilke ideer man kan finne på verdens webben...
Jeg fikk skremt vesla i huset med å bare være tilstede og lage skumle lyder, samtidig som det var ganske morsomt. For oss begge to egentlig. Sønnen i huset fikk jeg lekt litt med og vi bølla rundt i stua. Bølling må til i en ellers slitsom hverdag! Siden han ikke var helt i slaget for alvorlig bølling tok vi det litt rolig i dag.
Etter middag var det på tide for bloggerene og de andre å se på barnetv. Stiftet bekjentskap med en Isbjørn som flyttet sydover for å få varmen, en bjørn som heter charlie som tydelig går på noe siden han ser ting vi andre ikke ser. Ble også kjent med en selvgod ridder med navn Mikkel. Deretter var det påtide å vaske og kle barna om for kvelden.
Sønnen i huset bestemte seg for å gi både sin mor og frk.hardanger et fotbad. Det var bare at sokkene var på og baljen ble tømt over hele baderomsgulvet. Det er ikke alltid lett å styre seg når man er tre år og det står et kar med vann lett tilgjenglig.
Jeg fikk låne et par sokker som jeg fikk gått hjem i. Det var ganske greit siden det var temmelig kaldt ute.Siden barna skulle legges og shopoholikeren også har en travel hverdag bestemte jeg meg for å gå hjem. Det er jo ikke lett å skulle legge seg når man har besøk. Spesielt når det er et uromoment som meg.

Det ble dessverre ingen bilder fra bloggtreffet da batteriet på mobilen bestemte seg for å bli fullt utladet allerede da jeg var på jobben.
Får se hva vi får til ved en senere anledning, for slike bloggtreff er ganske så koslige!

Ingen kommentarer: