onsdag, august 24, 2011

hardangersøm

Julen 2010 fant jeg ut at tiden var inne for å gi en liten overraskende julegave til min bestevenninne. Vi hadde egentlig funnet ut at vi ikke skulle gi julegaver til hverandre, men at vi skulle heller reise på tur sammen til Berlin i romjulen. Men jeg tenkte at en hjemmelaget gave ikke gjaldt i den settingen :)





Jeg satte i gang med å produsere puter! Jeg har kjøpt en enkel pute fra stoff og stil som jeg har sydd et enkelt trekk til som synes under hardangersømmen. Jeg lagde de ulike samtidig som borden bak er lik. Dette er det første pute prosjektet jeg har laget, og det første som jeg har gitt bort til noen andre enn familien. Litt morsomt å overraske med en gave som ikke var ventet. Siden vi ikke skulle gi gaver til hverandre sørget jeg for å levere gaven på trappa til hennes foreldre. Der var det ikke gitt noe navn eller hint over at det skulle være fra meg! Mistanken var stor og gleden over at det ikke var fra en hemmelig beundrer var nok enda større :)

Ingen kommentarer: